Friday, December 3, 2010

currently now i'm in Putrajya @ umah kak mim...huhuhu..saje nak berjalan..nak lari dr kesesakan dan kebenakkan yg ada di Melaka....amik tiket pkul 4.00 ptg dr melaka dan aku sampai putrajaya around 6.4o ptg..bas singgah dl di bkt jalil dan jugak puchong utk trunkan passenger...sampai di putrajaya sentral,kak mim dtg jemput dan kitaorg terus menghala ke Alamanda dan jugak Mydin..kak mim nak carik bahan mentah utk operasi nasi lemak dia...

sesudah tuh kitaorg mencarik kedai mkn nak mengisi perut yg blh tahan bkeroncong ni..huhuh..Restoran Selera Kita...kak mim ckp ni opismate dia nye kedai..huhuh..layan lah jugak..tgk borak2 + mkn2 aku tdengar ade customer mintak AIR JAGUNG..ape??!!!AIR JAGUNG!!!!!!aku pun terbeliak mata pandang kak mim...kak mim ckp order lah kite kongsi..ngeh..ngeh...tetibe terngimbau kembali saat2 aku berdating ngn si ARY masa mlm bday aku kt Muar..kitaorg g mkn kat area bus stand Muar...malam tuh mkan mcm2 n yg specialnye ade air jagung...air jagung dia memg kaw ar..sgt2 sedap..huhuhuh...satu lagik!!!!air jagung kat downtown Cheras masa kitaorg g ramai mlm nikah Etoi...perghhh..melelh siot ingt balik..hehehe...sebenarnya salah satu sebb dtg putrajaya ni pun hoping tht kak mim nk le melayan aku pg downtown nti...harap2 rajin le makcik amim melayan saya nti eh...huhuhuh..

ok2 asek cite sal makan..makan...dan makan lagik..udah2 le tuh..sedau le dri yg ko tgh gain weight SYAHIRAH!!!!!huhuhuhuhu...jgn sampai bju2 kurg utk ke kuliah sem depan tak muat sudeyhh...huhuhuh...

time ni kak mim dah diulit mimpi kat sebelah aku ni hah..aku je yg tak fhm2 bhasa duk mengONLINEkan diri...takde actually bersengkang mata ni sebb nk kejut kak mim bgun kul 2 am jap g cuz dia nak masak sambal utk nasi lemak...

kak mim...aku pandang dia mcm akk aku sendri...ye lah..frankly la...aku memg tak pernah nak rasa ade sorg kakak yg sgt protection sejak aku dr kecik lg...relationship antara aku ngn akk aku x pernah baik sejak dr dulu lg...even time dia dlm kesusahan masa penceraian dl aku yg byk tlg dia,tp aku taw dia tak pernah nampak tu semua...dia buta..buta dengan adik dia nie...it's ok benda lepas n aku dh mls nk ingt...sebab tu,at this moment aku perlukan seorg kakak..yg byk bg tunjuk ajar,yg blh bagi aku rasa disayangi...kak mim byk bg aku nasihat..byk bg aku sesuatu yg berilmu...dan pada dia gak aku byk rujuk masalah2 aku..walaupon pd hakikatnya kdg2 kitaorg ade selisih pendapat tp dia ok...

kak mim...dia org yg open minded utk aku cerita semua mslah aku...dia blh terima apa yg aku ckp dan dia tak pernah nak membantah sesuautu tanpa sebab...tapi dia sgt tegas..tegas pd sesuatu yg dia rasakan sekiranya benda itu serius...dia blh melenting dan dia juga blh bersabar...dia tak kesah org ckp dia ape..tp berjaga2 sekira dia tgh marah...huhuhuhu...

kegigihan dia kali ini wat aku rasa mcm ade sesuatu di sebaliknya..aku taw...dia wat ns lemak ni pun ade sebb...dan aku taw...utk dia hilangkan rasa sunyi yg terpendam dlm hati...tiapkali terlihat muka dia dan merasai kegigihan dia bgun tatkala org lain sedg nyenyak tido,hati aku berbisik alangkah untungnya lelaki yg memiliki dia..sgt independent,punye buah fikiran yg bernas dan yg pastinya blh menjadi suri yang bakal menghiasi rumahtangga yg indah...

kak mim...org doakan kak mim dpt tulang rusuk kiri yg boleh jaga dan bimbing kak mim sampai bile2...kak etoi dah lepas....teringin nak tgok kak mim plak..tp kan,jgn lupe...tgu org dh hbs praktikal nti bru kak mim kawen eh..klu x nti nk praktikal takde tempat nk tgal kt putrajaya,..heheh...

Moga Allah swt sentiasa memberkati setiap apa yg dilakukan oleh dia dan semgo Allah swt juga menemukan dia dengan seorg suami yg boleh menjaga,membimbing serta menyayangi dirinya....

0 comments: