Thursday, July 14, 2011

aku kembali....

Assalamualaikum.....

after a few months menghilang n i'm back....kembali mengutip sisa-sisa yg masih ditinggalkan waktu dahulu...aku kembali setelah aku leraikan kesemuanya dari kehidupan aku....menghilang utk mencari dan menyelami setiap kesalahan aku....itu cara aku....aku lebih senang bsendirian....xperlu nak mcari teman utk luah segalanya...kerana bagi aku, meluahkan segalanya pada Dia adalah lebih bermakna kerana Dia lebih mengetahui dan Maha Mengetahui...

Untuk sekalian teman,aku pohon kemaafan pada setiap kesalahan yg pernah terjadi antara kita...aku pernah mencuba untuk kumpul kekuatan utk berhadapan dgn kalian namun, aku xmampu...pesanan mama ckup sekadar mereka ketahui yg aku pohon kemaafan pd mereka....aku insan biasa yg punya pelbagai kelemahan....terima kasih kerana menyedarkan aku atas kesilapan dan dosaku pada kalian semua..terima kasih juga kerana pernah meminjamkan bahu kalian dan tempat utk aku berteduh menagih kasih serta mengadu domba...aku hargai jasa kalian...

alhamdulillah, kehilangan kali ini buat aku sedar dan peka....aku lebih sedar akan kekurangan dan kelemahanku...aku mula sedar betapa setiap dugaan dan cabaran serta kesusahan yang Allah s.w.t turunkan utk kita ada pelbagai hikmah di sebaliknya....aku bsyukur kerana tidak terlewat utk aku kembali pada-Nya...aku rasakan kenikmatan bila aku sentiasa bersama-Nya...melakukan setiap perintah-Nya dan meninggalkan larangan - larangan-Nya...aku rasa sangat bahagia dan egala urusan aku sentiasa dipermudahkan...

Bahkan keputusan final exam aku sem lepas sendiri naik dengan mendadak...syukur....aku capai pointer yg memg aku idam2kan selama ini...bahagia rasanya bila mama tersenyum melihat cgpa aku yg sgt2 buat dia gembira...segala dugaan dan cabaran yg aku terima adalah penguat semangat utk aku kecapi apa yg aku inginkan dari hidup ini..pointer yg naik mendadak mbuatkan teman2 seangkatan terkejut dan lecturer2 semua pun agak terperanjat...aku bersyukur sangat dan aku perlu tingkatkan lagi usaha untuk mendapat keputusan yang lebih baik sem ini...kebetulan Tuhan permudahkan urusan aku semester ini kerana aku satu2nya student yg dibenarkan ambil 23 jam kredit...dan subject2 sem nie memg sgt2 tough...terima kasih pada Pn Su ( Ketua Jabatan Psikologi ) kerana mberi kpercayaan pd aku utk membawa 23 jam kredit semester ini...sekali lagi aku pohon moga2 ALLAH s.w.t mempermudahkan urusan pembelajaran aku...

kehidupan menjadi pelajar semester ini berubah...aku diberi kpercayaan oleh kedua org tua untuk tinggal di luar kolej..alhamdulillah aku dpt housemate yg sekepala...budak junior aku jugak....duduk 2 org shj...xde pening kpala...rumah pun fully furnished siap mesin bsuh tv n segala la...alhamdulillah...kemudahan transport pun xde masalah cuz aku dh settle urusan lesen mtor n aku dh ade mtor...lesen kereta otway utk tgu JPJ test..akhirnya dah ade lesen erk....hehehe...kereta Viva pun dh menanti...wewiiittttt....

setelah sekian lama, aku dpat rasakan hubungan aku dgn kluarga juga makin baik...alhamdulillah setiap apa kemahuan aku di tunaikan....terima kasih pada mama kerana segala kpercayaan yg diberi kini dan tak lupa hadiah laptop baru....thanx ma...sayang mama sangat2...weuhuuuuu.....

ckup setakat ini dahulu...mata makin berat dan layu....Wassalam.....

0 comments: