Monday, June 15, 2009

ptg minggu yg agk membosankan....
selesai uruskan baju2 adik aku untuk dibw balik ke kolej,aku cube untuk roger member2 yg tgh lepak..dgn berharap diajak lepak bersama hehehe...btw,ijat ade ym aku untuk memberitahu pemergian dia...sedihnya..aku tak byk bercakap cuz takut nti meleleh plak...kurang dh sorg member yg sekepala dengan aku dan jugak seorg adik yg sgt2 le baik orgnye...pendengar setia aku...
atlast,aku lepak kt old town dengan sepupu2 aku...layankan kepala diaorg sekejap sambil jumpe nassha kt ctu...usai magrib,trus gerak balek rumah cuz perlu memnuhi undangan en adoq ke rumahnya yg ade wat makan2...
tgh aku lepak2 tgu adik aku siap,ade satu no public area JB call..aku jwb....
"awak,saya wan nie...call saya balek..."
Dgn pantas aku dail no hp dia...am i dreaming?knp dia suruh aku call dia...suara dia mcm waktu dulu2...i really missed that voice...arghh.........
"as'kum....awak,sumpah bkn saya yg sebarkan no awk...untuk ape saya wat mcm tuh.."dia yg pertama bersuara....kedengaran sayu suara dia...
"kalau bkn awak siapa?semua no JB...saya pelik..."aku bersuara pula...jantung aku berdegup kencang....dlm hati aku berbisik,yg aku amat merindui dia...
"ini semua keja izan ( ex-gurl dia )...saya pun kena benda yg sama..."ujar dia perlahan....
aku termenung dan berfikir....mungkin juga betul kata dia..arghh!!!aku mcm dh mls nk fkir...
agk lama kami berbual...aku tanpa segan silu mengaku yg aku masih sygkan dia dan aku rindukan dia...aku beranikan diri untuk bertanya pd dia samada dia masih ade perasaan sebegitu dengan aku atau tidak..."bohong la kalau saya ckp saya tak sayang pada awk...baju awk pun masih ade pada saya..."ujar dia dan aku rasa ada kesedihan di penghujung ayat dia...
airmata aku menitis dengan apa yg diucapkan...aku sedih sangat...aku rasa mcm nk berlari pd dia dan pelok dia..kalau lah dia ada kt depan aku waktu tu...
dia mengaku yg dia dh takde spe2 lg sekarang...dia dh mls nk fkir...kalau lah dia masih boleh terima aku...aku beritahu dia yg life aku dh brubah sejak dia tinggalkan aku...even aku knl lelaki lain,tapi tak mampu untuk ganti tempat dia selama dia jaga aku...bagi aku dia adalah terbaik yg pernah aku jumpa...
aku minta maaf dgn dia kesalahan yg pernah aku lakukan...aku sayangkan dia n aku masih cintakan dia..aku perlukan dia untuk aku teruskan hidup aku yg dh tak tentu hala tuju...dan airmata aku terus lg mengalir...hingga aku tak mampu untuk bersuara lg...
dia suruh aku berhnti menangis...dia tak suka dengar aku nangis....
berkali2 aku ckp aku masih sygkan dia n aku sanggup terima dia semula..aku rindukan segalanya antara aku dan dia...aku nk dia fhm aku terseksa dia tinggalkan aku...bersama dengan dia dulu aku tak pernah sekali pun menduakan dia...aku ikhlas dan jujur cinta dan sygkan dia...aku nk dia fhm segalanya...
aku undurkan diri untuk mengakhiri perbualan kami...tapi aku berjanji aln menghubungi dia semula...aku perlu ke rumah adoq...ade urusan...dia minta aku jaga diri bebaik...
nota kaki :
setelah itu,aku rasakan aku mampu tersenyum gembira dan aku rasa sgt bhagia..aku tak pernah rasa sebahagia itu...ohh...Terima Kasih Tuhan kerna memberikan aku kebahagiaan...dah lama aku tak rasa sebahagia ini..aku bersyukur pdMu...

0 comments: